Hohhoijaa... onpa tuota aikaa taas vierähtänyt siitä, kun tänne viimeksi kirjoittelin.

Kitka täyttää kuukauden päästä jo 9-vuotta, joten kävimme muutama päivä sitten Veteraanien Terveystarkastuksesssa Eläinlääkäriasema  Akuutissa Kaisan luona   Kaisa tutki Kitkan tarkasti ja otettiin laaja seniori-paketti verikokeita. Mitään erikoista ei löytynyt, verikokeet olivat normaaliarvoja, ainoastaan kolesteroli oli hiukkasen koholla, mutta se Kaisan mukaan selittyy sillä erikoisruoalla (virtsakiviehkäisyruoka), mitä Kitka on syönyt . Nyt me saatiin lupa vaihtaa kevyempään Senioriruokaan   Kitkaltahan piti poistaa kolmisen vuotta sitten leikkaamalla virtsatiekivi, joka melko varmasti tuli siitä kissanruoan syöttämisestä, mitä minä tyhmyyttäni yhden "agigurun" neuvosta syötin  palkkana agilityharkoissa noin vuoden päivät !     Mutta kuitenin,  Kitka-veteraani on ainakin tällä hetkellä vielä terve, ei sillä ole minkäänlaista niveljäykkyyttäkään ilmennyt (toisin kuin minulla !) eli taidan vielä ilmoittaa se johonkin agilitykisaankin nyt kesän aikana. Niin ja veteraaniluokkaan näyttelyssä...    Toivottavasti näitä terveitä vuosia on vielä monta jäljellä

Mitäs muuta meille kuuluu... No Kawalla on juoksu nyt loppunut, joten sopivasti saamme kesän rauhassa keskittyä harrastuksiin. Agilityssä starttaamme viikon päästä kahdessa kisastartissa, tuomarina meillä on ihana Lee Gibson. Lee oli meidän kerhossa nyt  viikonloppuna kouluttamassa lähinnä sm-kisoihin menijöitä. Minä kävin kuunteluoppilaana sunnuntaina seuraamassa treenejä, lauantaina en päässyt, kun olin mennyt lupautumaan tuomariksi mätsäriin.  Ja sitten,  myös tottis-treenit  jatkuu Kawalla , tavoitteena olisi viimeistään syksyllä mennä bh-kokeeseen. Minä kun olen niin onneton tuossa tokoilussa, niin me edistytään hitaasti    Mutta... sitten SE  laji, joka minulle aiheuttaa nyt mielipahaa, on Haku   Se laji, jos mikä, on niiiiiiin sisäpiirien touhua, että en ennen ole muissa lajeissa törmännyt kyllä moiseen .  Millään ei pääse mihinkään ryhmään ainakaan täällä Oulun seudulla,  johtuneeko se minun persoonasta vai mistä, en ymmärrä....Minä en harrastas ollenkaan koko hakua, kun en ole tottunut tyrkyttämään ja kerjäämään, ellei tuo Kawa- raukka olis niin innokas (ainakin minun mielestä). Minä kun en  halua tuntea itseäni miksikään "armopalaksi"  ryhmässä   Jälki-harrastuksessa minun ei ole koskaan tarvinnut tyrkyttää itseäni ja koiriani muiden joukkoon, aina on kivoja harrastuskavereita löytynyt.  Kawa vain ei ole oikein maavainuinen, vaan ottaa ilmasta hajun ja tykkää ihmisistä, niin siksi se haku olis sille mielestäni parempi. Mutta kyllähän minä saan sen maavainuiseksikin, konttaan sen kanssa vaikka itse aluksi nuuskien jälkeä, koirathan on mestareita matkimaan...   No, että tälläinen fiilis nyt...

Parin viikon päästä meillä on paimennusleiri Kuttukuussa, ihanaa...Sinne tulee koko Kitkan pentue kera Teksas-iskä muuten, paitsi Pummi-poika ei nyt tullutkaan mukaan. Mielenkiinnolla odotan leiriä...  Kirjoittelen sitten leirin kuulumisia ja toivottavasti jonkun kuvankin saan otettua.

Tänään sitten törmättiin kesän ensimmäiseen KYYhyn !  Tai koirathan ne sen bongasivat heinikosta Haukkukeitaalla. Siinä katselivat päät kallellaan sen näköisenä, että "mikäs se sinä siinä olet sykkyrällä".... HYI hitto !  Minä näin heti, että nyt siellä on joku omituinen ja KARRRJUIN ne pois sieltä ja kun menin katsomaan, niin kyyhän se siinä oli tosiaan eikä mikään pieni ollutkaan, vaan tuollainen metrinen !  Voi, kun säästyis noihin törmäämiseltä...