Jospa sitä taas tarinois tännekin joitain kuulumisia. Minulle on nyt taas vaihteeksi kertynyt noita vastoinkäymisiä, mutta sellaistahan se elämä on, että se välillä vähän koettelee, joskus enemmän joskus vähemmän. Minusta vain tuntuu, että minulla on se enemmän vaihde useimmiten menossa...

No  niitä koiratarinoita   Kawalla oli tässä juoksu, joten nyt saamme keskittyä kesän ohjelmaan rauhassa. Mutta siinäkin tietenkin tuli takapakkia, kun tuo tyttönen työntää tuon kuononsa joka paikkaan, niin eiköhän sillä viime viikolla yhtenä päivänä kun tulin töistä, ollut kuono aivan vesirakkuloilla. No eihän siinä muuta kuin päivystävälle eläinlääkärille matka. Eläinlääkäri epäili jonkin elukan puremaa, josta tuli allerginen reaktio. Saimme antibiootti- ja kortisonikuurin. Eli eihän sitä sitten mihinkään Raahen ryhmänäytteyyn voinut osallistua. Nyt kuono alkaa olla paremman näköinen, kunhan se ei vain jäisi kovin arpiseksi. Ehkä me kuitenkin Oulu-näyttelyyn voidaan osallistua.

Vaikka Kawalla oli juoksu, osallistuimme siihen Haku-kurssiin. Aluksi parina ekakertana juoksu hieman haittasi, oli vähän "muissa maailmoissa" Mutta sitten se oli kuin toinen koira ja voihan vitsi, miten innoissaan ja taitavasti haki maalimiehiä. Ja se, että se itse ratkaisee juttuja niin hyvin... Että vieläkin;  Voihan vitsi ! Minäkin innostuin, kun toinen oli niin "täpinöissään".  Ainakin minun mielestä se oli hyvä, jos nyt jotain hausta ymmärrän...     Minun on kyllä pakko nyt kehua omaani, että tuo Kawa on kyllä aikas haka lajissa kuin lajissa, kunhan minä vain osaisin ohjata oikeaan suuntaan, etten"pilaa" sitä.  Tuntuu, ettei mun tarvitse sille edes opettaa, minä vain hämmästelen, että "miten se jo tuon osaa"...  No meillä kesän treenit jatkuu eri lajeissa..  Minun ihana Kawa-tyttönen

Kawan sisaruksista DIXIE on edistynyt kuulemma hyvin raunioilla ja tykkää kovasti etsiä ihmisiä. Dixie jatkaa myös agilitytreenejä ja paimennusta.  PUMMI on jo korkannut agilityssä kisakentät, kylläkin epävirallisissa. Olipa vielä voittanut maxi-möllit   Pummi myös tokoilee avoliikkeitä. Ja olihan Pirita ilmoittanut Pummin näyttelyynkin Ouluun.... LYSTI käy treenaamassa agilityä minun ja Hannan koulutusryhmässä. Kyllä Lysti osaa, kunhan Jaana osaisi...  Lysti myös nostaa kuulemma hienosti keppejä jäljellä, ja Jaana ihmettelee, että ei sille ole edes tarvinnut opettaa niiden keppien nostamista. Aussie ON älykäs... Lisäksi Lysti nauttii kovasti mönkijällä ajosta Jarin kanssa   HILLA rakastaa myös agilityä. Ovat Tiitan kanssa päässeet treeniryhmään siellä pääkaupunkiseudulla. Ehkä se agility on näillä geeneissä...  Hillan päivät kuluvat myös talleilla hevoshommissa ja muutama näyttely silloin tällöin. Kunhan tuomarit eivät vain olisi niin pikkumaisia noissa väreissä, onko se valkea sentin vai pari liian korkealla jaloissa, tällaisella käyttökoirarodulla  En ymmärrä...

Sitten vielä minun "kummipojan" kuulumisia. Eli Mico (Tres Colores Hiawatha Mohawk) oli eilen ekassa hakukokeessa Kokkolassa ja myös Hannalle se oli eka koe pk-puolella. Ja eihän se huonosti mennytkään, nimittäin heti tuli ykköstulos ja koulari eli Hk1 ja siinä samalla Mico valioitui Fi Mva. Ei taida olla kovin montaa aussia Suomessa, joka olisi käyttötuloksella valioitunut   Kovasti oli tuomari tykännyt Micosta, viettihirmusta   Mico on ihana tyyppi ! Jos minulla olisi sopiva narttu, käyttäisin jalostukseen. Mielenkiinnolla odotan sen luonnetestiä...

Siinäpä meidän kuulumisia tällä kertaa.